Uşak Üniversitesi Eşme Meslek Yüksekokulu

Genel Bilgiler

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının amacı; hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir. Program, 2008 yılında Büro Yönetimi ve Sekreterliği bölümü altında açılmıştır ve 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında eğitim faaliyetlerine başlamıştır. Öğretim dili Türkçe'dir. Hazırlık sınıfı yoktur.

Programın Kabul Şartları ve öğrenim Süresi

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programına Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin  (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Giriş sınavı TYT puan türündeki tercih sıralamasına göre öğrenci alımı yapılmaktadır. Öğrenim süresi 2 yıl ( 4 yarıyıl) olup, 120 AKTS ders ve 30 iş günü staj ile mezun olunmaktadır.

Öğrencilerimiz 2 yıllık ön lisans eğitimlerinin ardından isterlerse lisans programlarına geçiş yapabilmektedir. Bu Programlar;

 Halkla İlişkiler

 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

 Halkla İlişkiler ve Tanıtım

 İşletme Bilgi Yönetimi

 Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

 Sağlık Kurumları İşletmeciliği

 Yönetim Bilişim Sistemleri

Mezuniyet Sonrası Çalışma Alanları

Program mezunlarının istihdam olanakları oldukça yüksektir. Kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin modern işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

Gelişmekte olan ülkemiz için büro faaliyetlerini organize etmek ve yürütmek için destek olmak üzere bu alanda eğitim görmüş yeterli sayıda ara eleman sağlayacaktır.